Training 'Aan het roer van je leven'

Herken je dit?

  • Je voelt je voortdurend opgejaagd. Zelfs als je het leuk hebt, geniet je daar niet echt van en ben je in je hoofd bij dingen die je nog moet doen, of dingen die al zijn gebeurd.

  • Je hebt vage klachten zoals vermoeidheid, slecht slapen of regelmatig hoofdpijn.

  • Je hoofd is zo vol dat je soms het gevoel hebt dat er echt niks meer bij kan;

  • Je piekert veel over dingen die niet zijn zoals je wilt, maar het lukt je niet om er echt iets aan te veranderen

  • Je bent altijd maar druk, met de gedachte dat je 'straks' gaat ontspannen, maar dat moment komt vaak niet, of je bent tegen die tijd zo moe dat je niet echt geniet van dat momentje voor jezelf.

  • Je laat je leiden door wat er op je afkomt, en niet door wat jij zelf graag wil. Mogelijk weet je ook niet goed wat je zelf wilt.

 Hoe zou het voor je zijn:

  • … om niet meer steeds het gevoel te hebben dat je haast hebt en geleefd wordt?

  • … als je rust zou hebben in je hoofd? Zodat je zelf bepaalt waar je je aandacht op richt, in plaats van dat je aandacht voortdurend overal heen getrokken wordt?

  • … om te kunnen ontspannen, zowel midden op de dag als 's nachts in je bed?

  • … om precies te weten welke stappen je kunt zetten op de momenten dat het allemaal te veel wordt?

  • … om je weer lekker te voelen in je lijf?

  • … om weer aan het roer van je leven te staan, zodat jij kunt bepalen waar je je tijd en energie aan besteedt?

 

Dat is precies wat mijn training 'Aan het roer van je leven' je oplevert.

 

In acht weken leer ik je hoe je rust kunt vinden, ruimte creëert voor jezelf, en weer zelf kunt bepalen waar je leven over gaat. Of dat nou is om te gaan doen wat je zelf wilt, of om dat misschien juist eens te gaan uitzoeken.

 

Deze groepstraining bestaat uit acht wekelijkse sessies van 2,5 uur in de regio Westland – Den Haag. Na een maand is er een terugkombijeenkomst. Ik werk met groepen van maximaal acht deelnemers, zodat je verzekerd bent van voldoende individuele aandacht en begeleiding.

 

Als onderdeel van de training krijg je toegang tot een besloten Facebookgroep en ontvang je elke week oefeningen, tips en inspiratie om tussen de bijeenkomsten door mee aan de gang te gaan.

Let op: het is de bedoeling dat je elke dag ongeveer drie kwartier besteedt aan de oefeningen en aan ander 'huiswerk'!

 

Aan het einde van deze training:

  • Gaan jouw gedachten niet meer voortdurend met je aan de haal. Je weet hoe je rust en ruimte kunt creëren in je hoofd, zodat je beter in staat bent om bewuste keuzes te maken. Keuzes die passen bij wat je op dit moment in je leven wilt of nodig hebt.

  • Ben jij weer baas over je eigen tijd. Je bent geen slachtoffer meer van je to-do-lijst, maar bepaalt zelf hoe je met je tijd omgaat en hoeveel tijdsdruk je ervaart. Haast wordt een keuze, en momenten van ontspanning blijken er veel meer te zijn dan je dacht.

  • Ben jij beter in staat om op te merken wat je nodig hebt en hoe je goed voor jezelf kunt zorgen. Je kunt actie ondernemen om in balans te blijven, zodat eventuele klachten kunnen afnemen of verdwijnen.

  • Heb jij ruimte om te gaan doen (of onderzoeken) wat je leuk en ècht belangrijk vindt.

  • Sta jij weer aan het roer van je leven.

 

Jouw investering in deze training is 447 euro.

 

Deze training vindt elk jaar plaats in de periodes januari – maart, april – juni en september – november. Op dit moment ben ik de trainingen aan het inplannen voor 2020. Heb je interesse? Stuur me een bericht, dan hou ik je op de hoogte!

 

Laagdrempelig inspireerde Carmen mij en bracht een bewustwordingsproces op gang waarvan de impact ook lang na de training voorzet. Zijnsgewijs karakteriseert zich door een flexibele en heldere aanpak, een veilige betrouwbare setting, en een oprechte en zorgvuldige houding . Dank je wel voor het hervinden en kunnen aanspreken van de rust in mezelf.  – Nicole - 

Veel gestelde vragen:

 

- Heeft deze training iets te maken met mindfulness?

 

Jazeker. Wanneer je (een beetje) vastloopt in je leven is mindfulness een onmisbare vaardigheid om wezenlijk verder te komen. Mindfulness leren we helaas niet op school, terwijl bekend is dat emotionele intelligentie (wat deels hetzelfde is als mindfulness) veel bepalender is voor succes en geluk in ons leven dan 'gewone' intelligentie.

Deze training is dan ook gebaseerd op de standaard mindfulnesstraining (MBCT/MBSR), maar wijkt daar op twee manieren van af:

Eén verschil is dat ik een neuropsychologisch kader gebruik om uit te leggen wat de reden en het nut is van de oefeningen. Daarom is deze training ook geschikt voor mensen die mindfulness misschien wat zweverig vinden of graag beter willen begrijpen wat mindfulness nou precies is.

Het tweede verschil is dat de training is gericht op het creëren van meer ruimte in je leven zodat je (meer) kunt gaan doen wat je leuk vindt, of om dat juist te gaan onderzoeken. De training is daarmee niet gericht op het verminderen van psychische klachten, hoewel ik je wel manieren aanreik om op een wijze manier om te gaan met eventuele klachten.

En mocht je het je afvragen: ik ben geregistreerd mindfulnesstrainer. ;-)

 

- Is deze training voor iedereen geschikt?

 

Nee. Als je op dit moment depressief bent of last hebt van een burn out, is deze training op dit moment voor jou niet geschikt. De training vraagt om dagelijkse inzet en enige ruimte om nieuwe vaardigheden aan te leren. Zoals altijd wanneer je iets nieuws leert, zullen er momenten zijn van frustratie, en dat zul je moeten kunnen verdragen. Deze training is bovendien niet geschikt voor mensen die niet bereid of in staat zijn om elke dag drie kwartier vrij te maken om de oefeningen te doen.

 

- Kan ik me zomaar aanmelden?

 

Ja en nee.

Ik vind het fijn om even kennis te maken voordat we samen besluiten of deze training is wat jij op dit moment nodig hebt in je leven. Juist omdat het best een intensieve training is, vind ik het fijn om iets te weten over jouw achtergrond. Daarom vraag ik je na aanmelding om een korte vragenlijst in te vullen en hebben we ook nog even telefonisch contact. Mocht ik het idee hebben dat de training op dit moment niet is wat jij nodig hebt, dan zal ik met je meedenken over alternatieven.